Eleştirmek / Mısra


ELEŞTİRMEK
Şiirin Hikayesi

Bundan bir ay kadar önce burada şiirlerini paylaşan bir arkadaşımın şiirine bir eleştri gelmişti...Eleştriler,düzeltmeler olacaktır elbette, olmalıda bence....Ama bunu yaparken söyleyiş tarzı çok önemli ,eleştrilen kişiyi kırmadan,incitmeden yapmak,hatta belkide özelden yazmak bana göre daha uygundur gibi geliyor..Tavrım eleştrilere değil ,eleştri tarzınadır...Hani derler gül verenin elinde gül kokusu kalır ...Hepimizin hataları olabilir oluyorda zaten ,bunu özelden yazan sevgili şiir dostları da çıkıyor ve ben o zaman mutlu oluyorum ..Bizler burada şiirlerimizi paylaşırken bir yandanda öğrenmeye yanlışlarımızı düzeltmeye çalışıyoruz...Kendi adıma söylersem Edebiyat Defteri bir anlamdada okul gibi geliyor bana ...Şiirini paylaşan arkadaşım farklı bir üslupla eleştrilmiş , bende onun adına üzülmüş, birazda empati yapmıştım, ozaman kalemime bu dizeler gelmişti ......
---
 

Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun beğenmedin,bir daha okumazsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

Hey yolcu nedenki sen ,güzel dil kullanmazsın?
Tanrı sana üç vermiş,güzel şeyler yazarsın
Bana Tanrı bir vermiş,demezsin olsun varsın
Sanki sensin dünyada,bir tek en güzel sensin

İstesem derimki ben,gözün üstünde kaş var
Bak burası olmamış,her şeye uyan söz var
Yüreğe saygım vardır,bakışım değildir dar
Ah be kardeşim sende,olma böyle manidar

Dedimki beğenmedim,olsun emeği vardır
Benim sevmediğimi,başka bir yürek alır
Bu dünyada kötü söz,sahibine yakışır
İyi olan kelamın,ardından miras kalır

Yürekler bir olsun tek,tüm gerisi hikaye
Ne için gelmişiz biz,şu yalancı dünyaya
At içinden fesadı,aç gönlünü insana
Dostluktan başka yol yok,insanlara hediye

Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?



MıSRa 
 
( 05/09/2009 Tarihinde Edebiyat Defteri sayfalarına düşen bir şiir.)
 
 
 
Ben size katılmıyorum, katılamıyorum!

Tecrübeler şunu gösteriyor ki; hiç kimse eleştiriye çok tahammül edemiyor ama bazıları bunu kan davasına dönüştürüp, zirveye taşıyor

..Ve mazeret hazır:

-Efendim özelden yapsaydınız.
-Biz çok göz önünde biriyiz.Okuyucu kitlemize karşı mahcup oluyoruz..
-Bunlar yüreğimden gelenler, duygularım, böyle hissettim.
-Benim şu kadar kitabım, şu kadar bestem, şu kadar bilmem neyim var..
-Yşım şu kadar..
vs..vs..
.............................

Kırıcı ve hakaret edici eleştiri yapmak zaten site kurallarına göre yasak. Öyle biri varsa biz de bilelim yönetim de..
Peki, bu mazeretlere sığınmak niye?

Birileri hazırlayıp konuklarına ikram ettiği yemeği iyi pişirmeyecek ya da yakacak,, tuzunu iki defa koyacak, ya da hiç koymayacak, yağı ve salçası kıvamında olmayacak velhasıl her hâliyle berbat olacak ama misafir sesini çıkarmayıp midesini bozma pahasına o yemeği yemeye devam edecek.

Neden?
İşini iyi yapmayan, özen bile göstermeye gerek duymayan, misafire saygısı olmayan, bütün saygıları ancak kendisinin hak ettiğine inanan şımarık bir ev sahibi için !
Öyle mi?

Kusura bakmayın!

Herkes özen gösterecek.

Okuyucudan saygı bekleyen biri önce kendi saygı gösterecek!

Belki; iyi niyetli olduğu ancak kapasitesinin yeterli olmadığı, işe yeni başlayan ve görüşlere saygısı olan, kendini geliştirme yolunda olan, elinden geleni en iyi şekilde yapmaya çalışan, günde dört şiir asmak değil iyi asmaya çalışan kişilere müsamahakâr olunabilir.

Zaten sizin bahsettiğiniz o malum kişiler yasaklayarak bu sıkıntıdan kurtuluyorlar. Şiire ciddi bakan, yorum ve popülerlik kaygısı olmayan gerçekten işi şiir olan ve hatır etmeyen sitedeki beş kişiyi yasakladığınızda bu bahsettiğiniz sıkıntıları hiç kimse yaşamaz.

O zaman kendileri çalıp kendileri oynayan bir oyun başlar ki; çok da seviliyor!

Gelelim şiirinize;

Hece sayılarına baktığımızda ölçülü, kafiye kısmına baktığımızda ise kafiye yapılmaya çalışılan ama doğrusu başarılı olmayan şekliyle bir hece şiiri olmadığına karar verdiğimiz bu ürünün şiirsel anlamda eksikler ve yanlışlarla dolu olduğunu görüyoruz.
Mısra tekniği, kelime seçimi, ifade biçimi, imlâ, ses..velhâsıl şiirsellik adına pek bir şey göremediğimi söylemeliyim.

İnşallah, siz de bu işi daha ciddiye alıp güzel ürünler sunar ve okuyucuyu daha mutlu edersiniz.

Eyvallah!
 
Oflu / Mehmet Emin TÜRKYILMAZ








Yorumlar
Henüz yapılmış yorum yok




Yorum Yapın

Ad Soyad: Yorumunuz:
E-posta:
Tarih:
29.3.2024 14:10:50
 


 
 

 
 

 
 
 
 
 
 




Bu site Kişisel Yazar Web Tasarım projesi ile oluşturulmuştur.